IFR 2020/2/6 Nueva Gerona (Cuba) via Cozumel (Mexico) naar Roatan (Honduras)

IFR routes voor de online vliegavonden van Haaglanden
Plaats reactie
Hans K
Berichten: 130
Lid geworden op: 30-07-2017 11:31

IFR 2020/2/6 Nueva Gerona (Cuba) via Cozumel (Mexico) naar Roatan (Honduras)

Bericht door Hans K » 02-02-2020 10:45

Vanavond doen we in twee legs drie verschillende landen aan.
We starten op de plek (MUNG) waar we de afgelopen 14 dagen genoten hebben van zon, zee en cultuur. Er zijn waarschijnlijk bij de meesten van ons in de scenery op dit vliegveld maar weinig parkeer en taxi voorzieningen dus we zijn voor een ordelijk verloop afhankelijk van de ATC. We vliegen in westelijke richting naar Mexico. Daar gaan we landen op het vliegveld van het eiland Cozumel (MMCZ). Het is een echt toeristische bestemming maar bij de meeste Europeanen wat minder bekend. Die vliegen meestal naar het er vlakbij gelegen schiereiland Cancun.

Na de stop vliegen we naar het zuiden in de richting van de kust van Honduras. Net als bij onze vorige leg vliegen we niet door tot het vaste land maar landen op een eiland, het eiland Roatan. Hoewel het vliegveld de prachtige naam Juan Manuel Gálvez International Airport (MHRO) heeft stelt het niet heel veel voor (en zeker niet in onze standaard scenery), in tegenstelling tot het eiland zelf. Dat is echt een Caraibisch juweeltje al wordt het tegenwoordig overlopen door toeristen. Maar we kunnen ons hier prima 14 dagen vermaken.
Zelf zal ik er i.v.m. andere verplichtingen vanavond helaas niet bij zijn anders had ik kunnen vertellen dat ik tijdens een vakantie op de terugweg van Roatan naar het vaste land ongepland van dit vliegveld gebruik moest maken en ja, het had met water te maken maar niet met mij afkeer ervan. Mogelijk komt dat bij de volgende IFR vlucht nog aan de orde.

Veel plezier vanavond en goed landing.

Plaats reactie