IFR 2022/04/14 Malmo - Farsund - Trondheim

IFR routes voor de online vliegavonden van Haaglanden
Plaats reactie
Jur
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-09-2017 19:49

IFR 2022/04/14 Malmo - Farsund - Trondheim

Bericht door Jur » 10-04-2022 10:40

Beste FS-mers,

LEG 1:
Deze avond is ons startpunt op de Malmö Airport (ESMS) Malmö in Zweden.
Vanaf de active runway TO richting Noorwegen.
Tussenlanding op Lista Airport (ENLI) bij Farsund in Noorwegen.

LEG 2:
Na de tussenlanding op Lista Airport (ENLI) bij Farsund in Noorwegen.
gaat de vlucht verder in noordelijke richting van Trondheim Noorwegen.
Eindbestemming van deze avond is de internationale luchthaven Trondheim Vaernes (ENVA).
Landen op dit vliegveld.

De routes mogen we weer zelf bepalen, de ATC bepaald de runways en de bijbehorende SID’s en STAR’s.

Veel vliegplezier!

Hans K
Berichten: 130
Lid geworden op: 30-07-2017 11:31

Re: IFR 2022/04/14 Malmo - Farsund - Trondheim

Bericht door Hans K » 12-04-2022 16:48

Even ter aanvulling: De luchthaven van Farsund (ENLI) zit volgens mij niet in de database van Simbrief, waarschijnlijk omdat dit vliegveld tegenwoordig geen commerciële bestemming meer is. Het vliegveld zit wel in de scenery van in ieder geval P3D en MSFS2020 en ik vermoed ook in XP11, want het is best een redelijke luchthaven met een runway van ca 3000 m. Je kunt de twee legs dus gewoon vliegen alleen kun je dit keer niet Simbrief gebruiken voor het maken van de routes. Gebruik daar bv Little Navmap, Electronic Flightbag of een andere flightplanner voor. Mocht je er niet uitkomen laat het dan even weten dan stuur ik je de waypoints van de routes toe.
De route voor de eerste leg is bv ERNOV AAL AMSEV.
Voor de tweede leg zou je ZOL ROPNO XAROS LETPA VEVOD kunnen gebruiken.
Gebruik je een FMC dan kent die waarschijnlijk ENLI ook niet. Gebruik als oplossing dan ENCN dat daar in de buurt ligt. (maar wel landen en weer vertrekken op ENLI!!!)

Succes,
Hans K

Plaats reactie