VFR 13-6-2019 Noord-Duitsland i.s.m. Ron

VFR routes voor de online vliegavonden van Haaglanden
Plaats reactie
WimA
Site Admin
Berichten: 166
Lid geworden op: 29-07-2017 15:48

VFR 13-6-2019 Noord-Duitsland i.s.m. Ron

Bericht door WimA » 10-06-2019 22:35

Heren,

in samenwerking met Ron is er vanavond een VFR-vlucht in het Noorden van Duitsland. We beginnen, hoe kan het ook anders, op het vliegveld van Lübeck (EDHL) en gaan dan overhead het Internationale veld van Hamburg naar het kleinere veld van Hamburg gelegen aan de overkant van de Elbe, genaamd Finkenwerder (EDHI). Daar maken we onze 1ste tussenstop.

De 2de leg van deze avond gaat via het veld van Stade (EDHS), iets ten Westen van Finkenwerder, waar de vleugels van de A380 werden gemaakt (en van daaruit verscheept werden naar Toulouse), naar het inmiddels opgeheven veld van Bremerhaven (EDWB). Ik (Wim) ben hier vandaan zelf nog wel mee gevlogen met een BN2 Islander naar Helgoland. Nu moet dat dus vanaf andere vliegvelden rondom de Duitse bocht, bijv. Harlesiel.

Als laatste leg vanavond (hier heb ik 2 afbeeldingen van gemaakt) gaan we verder Westwaarts via het veld van Wilhemshaven (EDWI), zeer mooi gelegen aan de Jadebusum, over het veld van Leer-Papenburg (EDWF), voor Theo wel zeer bekend, naar onze eindbestemming: Oostwold (EHOW). Hier zijn Ron en ik afgelopen zondag heen geweest voor de Oostwold Airshow (https://www.oostwold-airshow.nl/). Dit was weer een waar festijn van vliegtuigen, mensen en historische entourage!

De verschillende VFR-kaartjes voor deze avond:

Afbeelding
Leg 1

Afbeelding
Leg 2

Afbeelding
Leg 3 afbeelding 1

Afbeelding
Leg 3 afbeelding 2

Happy landings!

Ron en Wim

Plaats reactie