VFR 07-12-17 Pender Harbour naar Bella Bella via Alert Bay

VFR routes voor de online vliegavonden van Haaglanden
Plaats reactie
WimA
Site Admin
Berichten: 166
Lid geworden op: 29-07-2017 15:48

VFR 07-12-17 Pender Harbour naar Bella Bella via Alert Bay

Bericht door WimA » 02-12-2017 14:58

Heren vliegers,

helaas heeft Joop mij te kennen gegeven dat hij er de eerstkomende 2 keer niet bij kan zijn, maar hij heeft mij wel een email gestuurd met veel interessante informatie over het gebied waar wij nu door heen vliegen, aangezien hij hier in het echt ook een aantal malen is geweest!

Wij stijgen op uit de baai van Pender Harbour CAG8 (in Westelijke richting), om naar het Noordwesten richting de smalle doorgang te gaan tussen Vancouver Island en de vaste wal van Canada genaamd Johnstone Strait. Wij volgen deze tot het weer meer open water wordt, in de nabijheid van Malcolm Island. Daar iets voor ligt midden in de straat een kleiner eiland genaamd Cormorant Island, met daarin aan de Zuidelijke kant van het eiland gelegen een baai genaamd Alert Bay. In deze baai gaan we onze tussenstop maken. Deze Water Aerodrome heeft de ICAO code CBC3.

Na de tussenstop gaan we verder op een koers van 292 richting de uitgang naar zee, daarbij de route van de veerboten volgend die ingetekend staan op de diverse VFR-kaarten (VfrFlight, Plan-G of Little NavMap).
Nu gaan we in vrijwel Noordelijke richting de kant op van de volgens Joop geweldig mooie omgeving van Bella Bella (de naam zegt het al!), en de van ORBX bekende plaats Bella Coola.
Wij kiezen voor de Seaplane Base van Bella Bella/Shearwater (CAW8). Hier is helaas geen gratis scenery van van ORBX, maar desalniettemin een prachtige bestemming om heen te vliegen lijkt mij zo.
Om hier te komen gaan we voor Denny Island linksaf tussen de smalle doorgang heen. Je kan er ook voor kiezen om er simpelweg over heen te vliegen, want we zitten tenslotte in een vliegtuig, en zijn niet gebonden aan het water (gelukkig :wink: ).
Nu gaan we rechtsaf richting Bella Bella/Waglisla. Hier ligt ook een Seaplane Base voor de kust: CAR9, maar deze nemen we niet.

Happy landings!

Naschrift: ik kwam er achter dat veel van deze Water Aerodromes niet in FSX en/of Prepar3D zitten, en dus ook niet te vinden zijn in je navigatiesoftware: VfrFlight, Plan-G, enz... Om wel de juiste plaats van deze aerodromes te kunnen vinden kun je kijken op SkyVector.com. Je dient daarbij te kiezen voor de World VFR kaart.

Wim
Afbeelding
Leg 1 afbeelding 1

Afbeelding
Leg 1 afbeelding 2

Afbeelding
Leg 2 afbeelding 1

Afbeelding
Leg 2 afbeelding 2

Plaats reactie