VFR vliegvelden Mexicotour

VFR routes voor de online vliegavonden van Haaglanden
Plaats reactie
WimA
Site Admin
Berichten: 166
Lid geworden op: 29-07-2017 15:48

VFR vliegvelden Mexicotour

Bericht door WimA » 21-09-2023 13:12

Heren,

hieronder een bericht van Aart die voor ons heeft onderzocht in Xplane 11 en 12 welke vliegvelden wel of juist niet voorkomen, en zo ja: onder welke naam (dezelfde naam als in Prepar3D of FSX of juist een andere):

[Begin citaat Aart]:

De van jouw ontvangen tour heb ik wat betreft de airports in Xplane11 en Xplane12 gecontroleerd.

Wat schetst mijn verbazing dat in Xplane11 alle airports aanwezig waren, welliswaar onder een andere naam, en in Xplane12 de airports in de lijst hierna ontbraken. Hier het lijstje met ontbrekende airports in Xplane12 met de icao codes zoals ze in Xplane11 wel voorkomen.


Benaming in Tour - Icao in Xplane11

Z22T - Z22T
Z21Z - Z21Z
MM18 - MM0J
MM19 - MM0K
MM33 - MM0Z
MM43 - MM3K
MM70 - MM2K
MM62 - MM2B
MM78 - MM2Q
MM60 - MM1Z eventueel MMPQ

Je snapt dat ik het vreemd vond dat de airports wel in Xplane11 en niet in Xplane 12 voorkwamen.

Na enig zoekwerk ontdekte ik dat ik in xplane11 wel en in Xplane 12 niet een extra scenery had geinstalleerd.

Om in Xplane11 en Xplane12 de bovengenoemde ontbrekende airports toe te voegen moet je de volgende scenery downloaden en installeren volgens de mee te downloaden instructie in de PDF.

" Prefab scenery for 25000 airports 8.4 for XP12 and 8.3 for XP11 "vanaf de site Xplane.org Forum.

Hierbij ook de link : https://forums.x-plane.org/index.php?/f ... -airports/

Na installatie en het draaien van de database van LittleNavMap komen ook in Xplane12 alle ontbrekende airports met de benaming zoals in Xplane11 hierboven ook voor en kan de tour dus verder met Xplane probleemloos worden uitgevlogen.

met vriendelijke groet,

Aart de Jong. (VBV421)

[Einde citaat Aart]

Plaats reactie