VFR 2023/11/23 Puerto Vallarta to Manzanillo

VFR routes voor de online vliegavonden van Haaglanden
Plaats reactie
WimA
Site Admin
Berichten: 166
Lid geworden op: 29-07-2017 15:48

VFR 2023/11/23 Puerto Vallarta to Manzanillo

Bericht door WimA » 18-11-2023 12:35

Dag 10: Puerto Vallarta naar Manzanillo, 154 NM, met 2 tussenstops in La Gloria en Autlan.

Little Navmap route: https://my.hidrive.com/lnk/O1zCPKbx

Leg 1: Puerto Vallarta (MMPR) naar La Gloria (MM0M) of La Gloria III (MMTT), 44 NM
Deze avond niet 1 maar 2 tussenstops, met als 1ste, na 44 NM, een tussenstop in La Gloria MM0M (Mike Mike Zero Mike) of voor de Xplane en MSFS-vliegers: La Gloria III (MMTT).
Na opstijgen volgen we hierbij de highway 200, welke hier ten zuiden van de stad Puerto Vallarta door de heuvels loopt. Bijna bij de kust aangekomen bevindt zich aan de rechterkant van de weg het vliegveld met een 02/20 baan, lengte: 1423 m. op een hoogte van 110 ft.
Dit vliegveldje van La Gloria ligt vlakbij het plaatsje Jose Maria Pino Suárez.

Afbeelding

Leg 2: La Gloria (MM0M of MMTT) naar Autlan (MM63), 70 NM
Het 2de gedeelte van deze avond gaat eerst een stukje langs de kust zuidwaarts, maar dan bij waypoint 1 toch linksaf de heuvels en/of bergen in, anders zou het recht toe recht aan naar ons eindpunt zijn.
Eenmaal linksaf kan je een weg volgen via Villa Purificación (waypoint 2), naar de plaats Autlan. Het vliegveldje van Autlan ligt iets ten zuidoosten van het stadje, midden tussen de bergen, wat de nadering wel een stukje moeilijker zal maken.

Afbeelding

Leg 3: Autlan (MM63) naar Manzanillo (MMZO), 40 NM
Leg 3 voert ons weer vanuit de bergen naar de kust, waarbij we eerst vanaf Autlan de highway 80 volgen, maar bij waypoint 3 een stukje afsnijden richting het vliegveld van Manzanillo, geheten: Playa De Oro International.
Dit vliegveld ligt, zoals de naam al doet vermoeden, pal aan de kust, evenwijdig aan de kustlijn, baan 10/28. Het ligt op een hoogte van 30 ft, en heeft een baanlengte van 2194 m. De apron is ook redelijk met in mijn scenery een 10-tal parkings, wat toch genoeg moet zijn voor onze groep.

Helaas kan ik er zelf deze avond niet bij zijn, maar ik wens jullie natuurlijk een hele mooie en leuke vlucht!

Happy landings,

Wim

Plaats reactie