VFR 2024/2/8 Acapulco to Xoxocotlan

VFR routes voor de online vliegavonden van Haaglanden
Plaats reactie
WimA
Site Admin
Berichten: 166
Lid geworden op: 29-07-2017 15:48

VFR 2024/2/8 Acapulco to Xoxocotlan

Bericht door WimA » 04-02-2024 14:17

Dag 15: Acapulco to Xoxocotlan, 206 NM, met 2 tussenstops in Ta Lo De Soto en Tlaxiaco.

Little Navmap route: https://my.hidrive.com/lnk/xazCPGQQ

Leg 1: Acapulco (MMAA) naar Ta Lo De Soto (MM29), 80 NM
Deze keer wel een behoorlijk lange route, dus is het noodzakelijk dat we op tijd vertrekken!
We beginnen vlakbij de mooiste baai van de wereld, en volgen eerst na opstijgen een heel eind de kust in oostelijke richting. Deze leg zal zo'n 50 min. duren. De titel zegt dat wij onze 1ste tussenstop in Ta Lo De Soto gaan maken, maar in werkelijkheid gaan we een landing maken op het Nationale vliegveld van Cuajinicuilapa (ook een naam die niet uit te spreken is!).

Afbeelding
Fiesta patronal cuajinicuilapa 2017

Leg 2: Ta Lo De Soto (MM29) naar Tlaxiaco (Z22W), 62 NM
Deze 2de tussenstop is niet in MSFS aanwezig, dus voor diegenen die daar mee vliegen, rest er niets anders dan een low pass te maken op de plaats waar het vliegveld zou moeten liggen. Ook in Xplane vraag ik mij af of dit veld wel aanwezig is, want op de kaart van Google maps zie ik helemaal geen vliegveld. Wellicht is het beter dan om met z'n allen dit veld te vergeten, en gewoon verder te vliegen naar onze eindbestemming. Scheelt ook weer tijd!

Leg 3: Tlaxiaco (Z22W) naar Xoxocoltlan (MMOX), 64 NM
We zitten hier alweer op een hoogte van zo'n goeie 7000 ft. om boven de ondergrond te blijven. Het is hier bergachtig en onherbergzaam. Pas na 44 NM komen we weer een weg tegen, de 135D, die we blijven volgend tot aan het vliegveld, iets ten zuiden gelegen van de stad Oaxaca. Aan de westkant van de stad ligt de archeologische site van Monte Alban: een uitgestrekt gebied boven op een berg met meerdere pyramides.

Afbeelding

Happy landings,

Wim

Plaats reactie