VFR 13-09-18 ????

VFR routes voor de online vliegavonden van Haaglanden
Plaats reactie
Hans K
Berichten: 130
Lid geworden op: 30-07-2017 11:31

VFR 13-09-18 ????

Bericht door Hans K » 10-09-2018 16:55

Heren captains,

Tja, grote vraagtekens, waar gaan we deze avond heen?
Afgelopen seizoen hebben Wim en Hans zich opgeworpen om afwisselend de twee-wekelijkse VFR avond voor te bereiden. Voor dit seizoen hebben zich nog geen vrijwillegers gemeld.
Het zou jammer zijn als er geen VFR vluchten meer worden gehouden want er was afgelopen seizoen op deze avonden veel belangstelling voor.

Mocht iemand zich geroepen voelen plaats het dan op dit forum.

Hans K (VBV162)

HansV
Berichten: 24
Lid geworden op: 24-08-2017 21:41

VFR vluchten op de donderdagavond op de V-Bird VA server

Bericht door HansV » 08-10-2018 16:07

Heren vliegers,

Ons gezellig avondje VFR fladderen is een beetje in de slob geraakt meen ik te moeten opmerken, en omdat dit natuurlijk zonde is moeten we er nieuw leven in blazen en kom ik dan ook met een voorstel.

Op de V-Bird site staan tal van tours echter de meeste zijn bedoeld om met airliners te vliegen dus IFR, maar ik vond daar tussen toch een bijzonder leuke tour van Jan Oomen die een echte VFR tour heeft gemaakt in het zuiden van Engeland, de Enlish Pub Tour UK, het zijn 21 legs die per 3 legs iets meer dan 100 Nm bedragen, met dus drie starts en landingen een avond vullend vliegprogramma dacht ik zo, en 7 weken vliegplezier.

De vluchten zijn op de site van V-Bird te vinden en je hoeft geen lid van die club te zijn het is vrij toegangkelijk. https://www.vbirdva.com/vbv/index.php/t ... details/21 zie bij Events/Tours en dan de voorlaatste regel, je vind daar de complete tour, zij die wel een account bij V-Bird hebben vliegen deze tour natuurlijk voor een award.
Ik stel dan voor uitsluitend met een propkistje te gaan vliegen bv de Cessna 172 het is dus echt VFR.
We treffen elkaar dan donderdag op het vliegveld van Kent (EGMH) en vliegen eerst naar Lydd (EGMD) vervolgens naar Chichester (EGHR) en vandaar uit naar Isle of Wight (EGNH) and then straight into the PUB.
Naar ik verwacht moeten hier wel liefhebbers voor te vinden zijn, ik zie jullie op het platform.

Groet,
HansV

Afbeelding

Plaats reactie