Arduinio

Vragen, opmerkingen over Flightsim apparatuur
Plaats reactie
mmoerman
Berichten: 8
Lid geworden op: 12-11-2017 11:07

Arduinio

Bericht door mmoerman » 20-11-2017 22:23

Zijn er ook mede simmers die met Arduinio hun eigen MCP of radio panel aan het bouwen zijn?

Misschien leuk om samen een project te doen?

mvg
Martin M
VBV067

Hans K
Berichten: 130
Lid geworden op: 30-07-2017 11:31

Bericht door Hans K » 21-11-2017 09:50

Hallo Martin,

Zelf heb ik al een MCP (CPFlight) en een uitgebreide set radio panels (OC) met eigen drivers maar daarnaast gebruik ik Arduino's om nog wat extra functies van het pedestal aan te sturen (zowel in- als output). Dat doe ik door gebruik te maken van de (gratis) Mobiflight software. Dat heeft een groot aantal voordelen maar het belangrijkste nadeel is dat koppeling met de Prosim737 software niet mogelijk is. Tot op heden gebruik ik echter de PMDG software en dat is geen probleem.
Op dit moment ben ik een MIP aan het bouwen waardoor buiten de functies van MCP en EFIS ook de nodige andere in- en outputs gekoppeld moeten worden. Ik ga daar zeker de Arduino voor gebruiken maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat precies ga doen.
Er zijn nog enkele leden van Haaglanden met dit onderwerp bezig en mogelijk dat die ook nog reageren. Ik zal ze er in ieder geval op wijzen.
Vr. groet,
Hans K

mmoerman
Berichten: 8
Lid geworden op: 12-11-2017 11:07

Bericht door mmoerman » 21-11-2017 16:39

Weet je misschien een lokaal adresje voor de rotery switches, voor speed, heading en v/s speed.

Ik wil deze winter de boel in elkaar gaan zetten, die mobi software zal daar zeker bij helpen.

Martin
VBV067

Hans K
Berichten: 130
Lid geworden op: 30-07-2017 11:31

Bericht door Hans K » 21-11-2017 21:36

Hoi Martin,

Mijn Arduino's, roteries en 45 graden switches heb ik in China gekocht.
Het werkt allemaal prima, de Arduino's zijn degelijk gebouwd maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat bedenkingen heb bij de kwaliteit van de roteries. Mogelijk dat ik daar nog wat anders voor ga zoeken want zoveel heb ik er niet meer nodig.
Lokaal kopen heb ik heel vroeger gedaan (in de jaren 60 en 70 dus het internetloze tijdperk) maar ik heb geen idee of die zaken nog bestaan (Kontakt, Stuut, Radio Twente, Ster enz). In ieder geval liggen de prijzen veel hoger.

Hans

Plaats reactie