Gezocht: assistentie bij correct installeren van FSX SDK

Vragen, opmerkingen over aanvullende flightsim programmas
Plaats reactie
bstikkel
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-09-2017 13:14

Gezocht: assistentie bij correct installeren van FSX SDK

Bericht door bstikkel » 12-10-2017 17:39

Hallo allemaal,

Is er binnen onze FS-Groep nóg iemand bezig met het maken van scenery modellen voor FSX of P3D ?

Ik ben al maanden aan het worstelen om de SDK werkend te krijgen en het lukt maar steeds niet. Instructies op FSDevelloper stap voor stap nagelopen, maar zonder positief resultaat.

Het maken van modellen zelf in FS Design Studio gaat prima.

Het kernprobleem is, dat allerlei hulpprogramma's voor het converteren van een 3-D model naar een FS *.mdl bestand en vervolgens naar een FS *.BGL bestand, niet werkt of niet goed werkt. De goede werking hiervan is voor zover ik weet, helemaal afhankelijk van de goede installatie van de SDK.
Daar lijkt het dus niet goed te zitten.

Ik heb ook al naar de landelijke HCC vraagbaak geschreven, maar die denken dat in heel HCC er niemand is die hier mee bezig is. Ze verwezen naar de nl-2000 groep. Helaas heb ik daar geheel geen reactie van terug gekregen.

Iemand bij ons die kan helpen ?

Hartelijke groet,
Bram Stikkel
Vliegen om te Helpen, flightsim fun for good purpose!

Hans K
Berichten: 130
Lid geworden op: 30-07-2017 11:31

Bericht door Hans K » 15-10-2017 10:46

Hoi Bram,

Om te beginnen: ik ben beslist geen deskundige op dit gebied. Ook ben ik geen gebruiker van FS Design Studio maar ik maak wel gebruik van de SDK in combinatie met de Airport Design Editor. Die heeft, nadat je een vliegveld hebt ontworpen of gewijzigd ook de SDK nodig om uiteindelijk de .bg, file aan te maken.
Als jij denkt dat het aan de installatie van de SDK, ligt lijkt het me zinvol om onze installaties te vergelijken.
Bij mij staat de SDK, in tegenstelling tot alle overige Flightsimsoftware, gewoon geinstalleerd in de map C:/Program Files(x86).
De mappen structuur is als volgt:
- Eerst een map Micosoft Games,
- daaronder een map Microsoft Flightsimulator X SDK,
- daaronder een map SDK,
- daaronder de vier mappen van de SDK Kit:
. Core Utilties kit,
. Environment Kit,
. Mission Creation Kit en
. SimObject Kit.
Deze vier mappen bevatten allemaal weer één of meer submappen maar ik denk dat dit eerst even gecontroleerd moet worden. Laat maar weten of je nog meer info nodig hebt.

Groet Hans K

Plaats reactie